18 Ocak 2017 Çarşamba

En etkileyici sahne?

Sizce herhangi bir eserdeki en etkileyici sahne nedir? İyilerin kazandığı kötülerin kaybettiği bir final sahnesi mi? Kore dizilerinden yola çıkarsak bunun cevabı kesinlikle hayır.

Peki ya çiftin birbirlerini resmi olarak sevdikleri ilk sahne mi? Yani confess(itiraf) mı? Tamamiyle kendi görüşüm: Hayır. Özellikle de Din algısı oturmamış ülkeler bu tür sahneleri karanlığa boğuyor.

İlk sahne mi? Bazen evet. Hatırlarsınız belki, bir dizi yorumlamıştım: Mask. İşte o dizinin beni en çok etkileyen sahnesi ilk sahnesiydi.
Bu nasıl bir başlangıçtır!
Dizinin ilk iki dakikasında ben şok, kadın şok yandaki adam ölü... Bir de uçurum kenarı...
Ben ful ekrandan çıkıp gerçekten 1.bölümü mü açmışım diye kontrol ediyorum.
(daha önce Big man dizisinde böyle bir hata yapmıştım da)
Teyit ettikten sonra derin bir nefes alıp tekrar oynata tıklıyorum.
Deli arıyor, kadın can havliyle açıyor.
Tabii Teklifi ve "önce ölmen gerek" şartını duyduktan sonra kadın daha bi şok haliyle.
Sonra olaylar geri sarılıyor.
Böylelikle dizi tam manası ile başlıyor.
Fakat genelde ilk sahneler bu kadar aksiyonlu ve etkileyici olmuyor. Özellikle de aile dizisi izliyorsanız dizi konuyu tam manasıyla kavratana kadar monotonluğun dibine vuracaktır. İşin daha kötü yanı da konuyu tam olarak anlamanız 10 bölümünüzü alacaktır.

Bu nedenle bana göre en etkileyici kısım burası değil. 

Bana göre bir eserdeki en etkileyici sahne bağırma, kavga sahnesidir. En azından ben bu tarz sahnelerde çok etkileniyorum. İster bir roman olsun ister bir dizi ister bir film...Bu sahneler her zaman iyi oluyor. 

Bu sahneler bazen dizilerdeki karakter aşklarını kuvvetlendiriyor. Bazen olayları çözüyor. Bazen başrollerin kişisel karakterlerini değiştirmelerine bile sebep olabiliyor. Başka hiçbir olay iki karakterin değişimini bu kadar gerçekçi kılamıyor.

Neyden mi bahsediyorum? Somut örnekler verelim o zaman.

İss pyar Ko Kya Naam Doon dizisine bakalım. Anlamadıysanız türkçesini söyleyeyim "BİR GARİP AŞK" Benim içinse annemin deliler gibi izlediği, ablamın şarkılarına vurulduğu, kuzenimin gülmekten gözlerini yaşartan dizi. 

Ve bana göre de bu dizi hiç fena değil. En sevdiğim video:


Heh işte bu hint dizisinde serinin 
%5i gelişen olaylarla(Kötü adam, mazlum kız,  yanlış anlayan bir odun)
%10'u dansla
%15'i başrol ikilinin kavgasıyla ve
%70'i bakışmayla geçiyor.

Bu yüzdelere sahip dizinin Kushi'nin oyuncusu bir röportajında şunu belirtiyor:

"Biz Arnav ve Kushi'nin kavga sahnelerini çekerken hiç zorlanmıyoruz. Fakat romantik sahneler bizi daha çok zorluyor."
Seyirciler gerçekten de ikili kavga sahnelerini bakışma sahnelerinden daha fazla seviyor ve oyuncular da daha başarılı oynuyor. Belki de insanın doğasında kavga etmek vardır he.
Bu yüzü her gördüğümde kadının ölüm tarihini hesaplıyorum. Resmen katil yüzlü be!

Romanlara dönelim. İki farklı örneğim var romanlarda. Birincisi: "Gözlerini haramdan sakın" kitabı.

Bilmeyenler için: GHS kitabının başkarakterleri tam olarak iki zıt kişiliktir. Biri sessiz diğeri hiç susmayan, biri ağırbaşlı diğeri heyecanlı, biri aşık diğeri daha ne olduğunu kendi bile anlayamamış, biri arsız biri mümin sjksjks

Kısacası kız çocuğun çevresinde pervane gibi dönüp durur bütün kitap. Sonra ne mi oldu? Birinci kitabın sonunda EVLENİRLER. 

İkinci kitap klişeleri zorlayarak yıkar. O mümin dediğim erkek öyle büyük bir hata yapar ki başrol kız aşık haliyle çocuğa BAĞIRIR, BAĞIRIR VE BAĞIRIR.

Ömer'e canını verebilecek kız şunu der: Ben Ömer'i bir kez kaybettim tekrar kaybedebilirim.

Betül çocuğu psikolojik olarak öldürür. Ben de sevinçten dört köşe olurum. Evet biraz sadistim.

İkinci örnekğim de bir web novel'den. Hintli bir arkadaşın kitabı. Severek okuyorum çünkü kitap bana shojo manganın yararlı hali gibi geliyor. KONU YOK, KARAKTERLER VAR, BİR DE DÜNYA BİR DE ALLAH. Bu tür romanlar yoğun olduğunuz dönemlerde sizlerin stresinizi alıp götürecek, sizi de bazen göklere çıkaracak bazense yerin dibine geçirecektir.

Geçen gün yeni bölüm güncellemesi ile zevkten dört köşe oldum. Çünkü sevmediğim başkarakter erkek artık bir ölü. Yani kızın beyninde Nihahahahha!

Olay: Anabya (Başrol kız ) gizli world dosyasını (Aslında günlüğü) Bir anda bilgisayarında bıraktığı yerden başka yere taşınmış halde bulur. Sinirlenir ve kimin ellediğini bulmaya çalışır. Annesi bilgisayarını hiç açmadığını ama komşularının bilgisayarı bozulduğu için ödünç verdiğini söyler. Kız da komşularına(Başrol erkek-Samaaz- ve kız kardeşi-Aaifa-) gider.Başrol erkeğin kız kardeşi ile konuşması:
Not: Aapi abla demek

.



THE SAME BROTHER WHO İS ABOUT TO GET KİLLED 😂

Devamı daha güzel. Anabya coşturuyor:

.


.


.


SHE BLOCEKED HİM😹 

İSTEYENLER İÇİN KİTAP LİNKİ: Blowed Over By The Broken

Hoşça Kalıın!
Not: Bu yazının yazılma amacı Temel ihtiyaç anlatma isteği yazısında gizilidir.


Yeppudaa'da azcık dolaştım. AŞIK OLDUM BU SAHNELERE!

 
 
 













8 yorum:

  1. Ay bir garip aşk benim yeni favorim. Burada görünce tekrar izleyesim geldi. Arnav'a da vurulmadım diyemeyeceğim. Ay <333

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim vurulmadı ki bizdeki stokholm sendromu 😹

      Sil
  2. İki günden beri bloguna giremiyirdum seni mimlemiştim haber verecektim sana ama yine giremiyorum ne oldu ?
    Bu sefer arkadaşların bloğunu öğrendiler mi ?
    Yazında çok güzel olmuş bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A a ciddi misin? Halbuki birkaç haftadır blogum eski linkindeydi.
      O arkadaşlar bir daha blogtan söz etmeyince geri dönmeye karar verdim. Bu sayede öğrendim ki link değiştirmek bir hayli zor bir işmiş. Geri dönüşü olmayan bir kaza olmasın diye de dönüşü hızlandırdım. Demek bir sorun olmuş...
      Teşekkürler iltifatın için ama benim asıl öğrenmek istediğim sen ne düşünüyorsun bunun hakkında:D Yani senin için bir eserdeki en etkileyici sahne genelde nedir?

      Sil
    2. Bende ilk dizilerin 1. Bölümünde beni etkilediyse izlemeye devam ediyorum sabredemiyorum 2. 3. Bölüme kadar dizi beni açmadıysa .
      Benim de en sevdiğim sahneler kavga sahneleri ya da film aksiyonlu ise dövüş sahneleri .
      Healer'daki healer karakterimiz gibi desem hani bir oradan bir oraya koşuşturuyordu ya .
      Roman olarakta hani kahramanlar kötülerin peşinden gidip onları bulmaya çalışır ya ya da bir şey ararlar o zaman ornek vermek gerekirse ölümcül oyuncaklar seri .
      Okudum mu bilmiyorum ama yani ben heyecan aksiyon merak uyandıracak şeyler arıyorum kitaplarda pek romantizme gelemiyorum

      Sil
    3. Kesinlikle healer'ın ve bir benzer dizi city hunterın etkileyici sahneleri aksiyonuydu ağzım açık izlemiştim.
      O kitap serisini okumadım ama bakarım👍🏻

      Her romantizme gelinmez ama romantizm iyidir ya😁

      Sil
  3. Şu bir garip aşk dizisini kanal 7 de yayımlıyorlar , Türkçe dublajla o kadar kötü olmuş ki dizi artık güzel bir diziyse bile izleyesim gelmiyor o derece :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar da değil yaaa~
      Bir gün oturup hintçesini izle işte o zaman tr dublajı yeğleyeceksin👍🏻😄
      Özellikle de kushi(başrol kız) türkçedeki sesi daha çok uyuyo
      Arnava bir şey diyemeyeceğim onun kendi sesi de guzel :)
      Gerçekten çok kaliteli bir dizi yani öneririm😉

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...