9 Ocak 2017 Pazartesi

Türk'ün damla yağmuruyuz biz

2016 hepimiz için zor bir sene oldu.


Bosna'dayken Boşnak hocamızla pek çok kere Bosna ve Türkiye'nin durumunu konuştuk.
Bir kere arkadaşlardan biri hocaya Savaş zamanı nasıl yaşadıklarını sordu.
"Yaşanıyor" dedi.
Sonra Darbe girişimi oldu.
Şu hale döndük.

Maalesef gündem Temposunu hiç yavaşlatmadık. Gerçi gündem pek bizim elimizde değildi.

Türkiye olarak çok etkilendik. Ama Maaşallah ki hep bir arada olduk.
Bu nedenle tüm olumsuzluklara rağmen milletimi gerçekten çok sevdiğimi fark ettim.

Tüm 'milliyetçi olduğunu söyleyip ağızlarından Amerikayı düşürmeyen arkadaşlar'ımın aksine ben, gerçek milliyetçilerin kimler olduğunu anladım. En azından anladığımı düşünüyorum.

NOT: Buradaki türkçülüğü bir diğer uç olan kendisi icraat yapmayıp İsmail abi gibi hep atalarıyla övünen "Irkçı" bir milliyetçilik olarak alglamayınız çünkü bir süredir bu anlayıştan hiç haz duymuyorum. Bizim ifrat ve tefrit arasında düzgün bir yolu tutturmamız gerekiyor. Aynı ülkeyi paylaşmanın bilinciyle yaşamak benim savunduğum milliyetçilik.

Artık 2017'ye giriş içerikli bu yazının "Türk'ün damla yağmuruyuz biz!" şeklinde bir başlığa sahip olmasının nedenini açıklamalıyım.

2016'yı milliyetçiliği öğrenerek uğurladığımı sanan ben Kazaklardaki milliyetçiliği görüp utandım. Nedeni tam olarak bu.



KANALI DEĞİŞTİR!
MUTLU RANA COME BACK!


Muhtemelen hepiniz Kazakistanın diğer pek çok türkmen ülke gibi yakın bir zamanda oluşturulduğunu biliyorsunuzdur. Sizin için şu linkten kısa bir alıntı yapmak istedim:


Kazakistan Cumhuriyeti 1991 yılında siyasi haritalarda belirerek Avrasya'nın merkezinde konumlanmıştır. Kaynağı Türkçe olan Kazak kelimesinin anlamının "hür adam" olduğu düşünülmekte ve bu lakabın tarihsel olarak hürriyetlerine düşkün yörüklerden oluştuğu göz önüne alındığında yerinde bir tanımlama olduğu ortaya çıkmaktadır.

Gördüğünüz gibi Kazakistan kurulalı 30 sene olmadı ve ne yalan söyleyeyim bizden daha içli bizden daha bütünleyici bir şarkı(Artık bu türe ne desem bilemedim) yazmışlar, söylemişler.

Açıkçası Bayıldım! Hayran Kaldım! Özellikle 3. dinleyişten sonra müptelası olacağınıza garanti verebilirim. Denendi onaylandı [Oda arkadaşım İrem'de, hehehe]

Benzer bir grubun Rızamın Men adlı [Tr'si: Razıyım Ben] pop şarkısı var ki onun klibine gülmekten ölüyorum. İsteyenler için:





Galiba baştaki tweete bir şey daha eklemeliyim.
"Buna bin şükür. "

Bir de şunu:😹😹


2 yorum:

  1. Yoruma yazacak bir şey bulamadım çünkü doğru söze ne denir?
    Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...